Ћир    Lat     Eng
  • agencija@azk.gov.rs
    Е-пошта

  • Мајке Јевросиме 51
    Београд, Србија

  • +381 11 7455 728
    Телефон

  • ПОЧЕТНА
  • О АГЕНЦИЈИ
    • О АГЕНЦИЈИ
    • Кабинет директора
    • Документа
      • Документа
      • Годишњи извештај о раду
      • Информатор о раду
      • Стратегија управљања ризицима
    • Пројекти
      • Пројекти
      • Пројекти - актуелни
        • MicroGuide
        • EQET SEE
        • ERASMUS-EDU
      • Пројекти - завршени
        • IPA 2014
        • REDIS 2030
        • TO REGOS
        • EPER
        • EQAVET-NRP
    • Обуке
    • Конкурси
      • Конкурси
      • Стручне комисије
    • Служба за РИФ
      • Служба за РИФ
      • Јавне набавке
    • Служба за ОПП
  • ЦЕНТРИ
    • ЦЕНТРИ
    • РКиПСВ центар
      • РКиПСВ центар
      • Информација о подношењу иницијативе
    • ENIC/NARIC центар
    • ЈПОА центар
  • КВиС
  • РЕГИСТАР НОКС-а
    • РЕГИСТАР НОКС-а
    • Подрегистар квалификација
    • Подрегистар ЈПОА
  • СЕКТОРСКА ВЕЋА
    • СЕКТОРСКА ВЕЋА
    • Секторско веће за сектор уметности и хуманистичких наука
    • Секторско веће за сектор образовања и васпитања
    • Секторско веће за сектор индустријског развоја
    • Секторско веће за сектор икт, електронике, аутоматике и електронике
    • Секторско веће за сектор пољопривреде, производње хране, шумарства, рибарства и ветерине
    • Секторско веће за сектор осталих услуга
    • Секторско веће за сектор друштвених наука, новинарства и информисања
    • Секторско веће за сектор пословне администрације
    • Секторско веће за сектор природних наука, математике и статистике
    • Секторско веће за сектор трговине, угоститељства и туризма
    • Секторско веће за сектор здравства и социјалне заштите
    • Секторско веће за сектор саобраћаја и услуга транспорта
  • ВЕСТИ
  • КОНТАКТ

О АГЕНЦИЈИ

  Почетна   |   О АГЕНЦИЈИ

ОРГАНИЗАЦИЈА АГЕНЦИЈЕ

  КАБИНЕТ ДИРЕКТОРА

  РКиПСВ ЦЕНТАР

  ENIC/NARIC ЦЕНТАР

  ЈПОА ЦЕНТАР

  Служба за опште и правне послове

  Служба за рачуноводство и финансије

ОСНОВНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

Агенција је основана од стране Владе Републике Србије 7. септембра 2018. године доношењем Одлуке о оснивању Агенције за квалификације („Службени гласник РС“ бр. 68/2018). Одлука је донета на основу члана 14. став 1. Закона о националном оквиру квалификација Републике Србије („Службени гласник РС”, број 27/18), члана 9. Закона о јавним агенцијама („Службени гласник РС”, бр. 18/05, 81/05 – исправка и 47/18) и члана 43. став 1. Закона о Влади („Службени гласник РС”, бр. 55/05, 71/05 – исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – УС, 72/12, 7/14 – УС, 44/14 и 30/18 – др. закон). Поменута одлука је ступила на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, односно 15. септембра 2018. године. Агенција се налази у улици Мајке Јевросиме 51, Београд.

НАДЛЕЖНОСТИ АГЕНЦИЈЕ

 

Агенција за квалификације:

1) разматра иницијативе за увођење нових квалификација и осавремењивање постојећих;

1а) предлаже измене и допуне стандарда квалификације ради усклађивања са новинама утврђеним прописима у области образовања и у области рада и запошљавања;

2) пружа стручну и административно-техничку подршку раду секторских већа;

3) припрема предлог стандарда квалификације;

4) води Регистар и стара се о упису података у одговарајуће подрегистре;

5) разврстава и шифрира квалификације према КЛАСНОКС систему;

6) врши признавање страних школских исправа;

7) врши поступак признавања стране високошколске исправе ради запошљавања (у даљем тексту: професионално признавање), у складу са овим законом и законом који уређује високо образовање;

8) врши прво вредновање страног студијског програма у поступку из тачке 7) овог става, у складу са овим и законом који уређује високо образовање;

8а) врши вредновање јавних исправа стечених у осталим верским образовним установама, у складу са овим и законом којим се уређују цркве и верске заједнице;

9) даје одобрење другим организацијама за стицање статуса ЈПОА;

10) утврђује висину таксе за јавне услуге из тач. 6), 7) и 9) овог става;

11) води евиденцију о професионалном признавању у складу са овим и законом који уређује високо образовање;

12) врши спољашњу проверу квалитета ЈПОА, најмање једном у току петогодишњег трајања одобрења;

13) на захтев министарства надлежног за образовање, даје извештај о испуњености услова у погледу плана и програма активности образовања одраслих, извођења програма и кадра, простора, опреме и наставних средстава;

14) прати активности каријерног вођења и саветовања и имплементацију стандарда услуга каријерног вођења и саветовања;

15) пружа стручну подршку Канцеларији у процесу повезивања НОКС-а са ЕОК-ом и ЕПВО-ом;

16) припрема развојне пројекте, анализе и истраживања од значаја за развој квалификација и предлаже мере унапређивања осигурања квалитета у целокупном систему;

16а) пружа информације лицима којима је извршено професионално признавање стране високошколске исправе о могућностима за приступ професијама које су уређене посебним прописима;

17) обавља и друге послове у складу са законом.

Послове из става 1. тач. 4), 6), 7), 9), 10) и 11) овог члана Агенција обавља као поверене послове.


Контакт

  • Мајке Јевросиме 51
  • Београд, Србија
  • agencija@azk.gov.rs
  • +381 11 7455 728

НАЈНОВИЈЕ ВЕСТИ

  • post-img од 24. до 27. марта 2025. године Студијска посета делегације Агенције за квалификације у оквиру EQET SEE пројекта
  • post-img 29.01.2025. Одржана Радионица о анализи система обезбеђења квалитета у области стручног образовања и обуке
  • post-img од 23. до 25 јануара 2025. Одржан састанак партнерских организација на пројекту AdaptED
  • post-img 17.12.2024. godine Одржан пројектни састанак конзорцијума EPIR у Београду
Адреса

Београд, Србија, Мајке Јевросиме 51

Телефон

+381 11 7455 728

Електронска пошта

agencija@azk.gov.rs

Сва права задржана © 2022 АГЕНЦИЈА ЗА КВАЛИФИКАЦИЈЕ - АЗК

  • Министарство просвете
  • Влада Републике Србије